dinsdag 8 januari 2013

De voorbereiding op de rondreis

Hallo allemaal,

Hier het eerste bericht op deze nieuwe weblog. Even gedacht of ik het zou doen of niet. Maar toch wel erg leuk voor de achterblijvers maar ook voor ons ook natuurlijk!

Voorbereiding
Na een lange maar erg leuke voorbereiding is het dan bijna zover.
Met een groep mensen uit Hengelo, Ommen en Nijverdal gaan we een mooi avontuur tegemoet. Spullen voor de reis worden gekocht, de inentingen zijn gedaan en alles ligt gereed op bed. Wat neem ik mee en wat niet.
De tickets zijn binnen en de vluchttijden zijn bekend; kortom, wij willen wel weg.

Zoals ik al zei:een spannend avontuur staat ons, hoop ik te wachten. Geweldig om iedereen, waarvan ik de meeste redelijk goed ken, het land te kunnen laten zien waar ik mijn hart heb verloren. Het mooi Zuid-Afrika, de prachtige natuur, de mooie mensen, de wilde dieren en nog veel meer moois.

Fijn om ook iedereen te laten zien, wat ik daar in 2009 en 2011 voor werk heb gedaan.
Zoveel dingen die je niet met beelden of verhalen kunt overbrengen+ soms moet je het zelf zien.

De reis
De reis begint in Kaapstad en eindigt in Port Elizabeth. Het is een reis van 18 dagen en we zijn met een groep van 12 mensen. Marieke en ik begeleiden de groep en Paul is onze chauffeur. We hebben hem al een paar keer ontmoet en volgens mij zijn we een goed team. Marieke kent natuurlijk al heel veel van het land en zal daar ook veel over vertellen. Mijn taak ligt een beetje op het organisatorische. We hebben in September de hele route gedaan en gezocht naar mooie plekjes en overnachtingen.
Dat is de reden waarom we voor een kleine groep hebben gekozen. Je komt dan op heel andere plekken waar niet iedereen komt.

Tijdens deze 18 dagen probeer ik jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van de belevenissen deze tijd.
Het begin is er weer.






Voor straks slaap lekker.
Groet
Janny

4 opmerkingen:

  1. Hallo Janny, wat ontzettend leuk. We zijn heel erg benieuwd!!!! Zullen je zeker volgen, kunnen we al een beetje sfeerproeven. Spannend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat je toch een web-log hebt gemaakt. Zu reizen we weer gezellig met je mee

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Janny!!!! Wij gaan je zéker volgen op dit nieuwe Zuid-Afrika-avontuur. Nu op een andere manier (!) dan voorheen. We hebben er super-veel-zin-in!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat ontzettend leuk jullie te volgen.!!
      Ik krijg alleen wel heimwee naar south africa als ik dat allemaal lees.
      Geniet ervan en neem een beetje warme zon mee terug please!

      Groetjes, Bianca Pelupessy

      Verwijderen